Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


fredag 22 juli 2011

Annorlunda löprunda...

Sprang första 2 km med älsklingen i ett skönt uppvärmningstempo. Stack sedan iväg i långa intervaller på 1 km eller snarare fartlek. Körde på när jag fick en bra lår i lurarna och körde på så det kändes ordentligt spec i uppförsbackarna. Vände och körde samma runda hem... Med 4 km kvar. Vad ser jag då? Jo min älskling badar... Vad gör jag? En tanke om att min löpning denna morgon blir lite förstörd far genom huvudet, men vem kan motstå att ta ett nakenbad med sin älskling en underbar sommarmorgon som denna. Inte jag inte? 4 km snabba intervaller får helt enkelt vänta några minuter.
Att njuta av livet och kärleken är så mycket viktigare än 4 km intervaller hit eller dit.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: