Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 25 september 2012

Ett mail till...


Hej,

i tisdags delades för första gången Lunds förebyggande pris ut och det var inte ett helt enkelt jobb för juryn att fatta beslutet. Intresset har varit enormt från allmänheten och kandidaterna många. Alla Lundabor har kunnat skicka in sina nomineringar (vi har haft info i Lokaltidningen, på kommunenshemsida, i artiklar osv) och responsen har varit fantastisk! Det har varit fantastiskt roligt att läsa om alla goda förebilder som vi har i vår kommun och vi har många att vara stolta över!

Dock var det en enad jury som till slut utsåg Bertil Raalas till vinnare.

MEN jag skulle så gärna, på detta sätt, meddela er att er medarbetare Anna Lindh fått fantastiska nomineringar och motiveringar av MÅNGA av era motionärer. Det har varit så roligt att få ta del av och att se vilken fantastisk förebild ni har i Anna och hur hon genom sin värme, glädje och kunskap inspirerar människor till ett hälsosammare liv.

Jag kommer inte att gå ut till alla på detta sätt, gör ett undantag här, eftersom jag tycker att det är värt att uppmärksammas och vara stolta över!
 
Priset var förrutom ära och lite uppmärksamhet en check på 10 000 kr och det kommer nu att årligen delas ut den 11 sep.
Det finns alltså goda chanser för Anna att kamma hem första platsen nästa år eller för er på Gerdahallen.
I juryn sitter polischef, socialdirektör, säkerhetschef, strateg från kultur och fritid och jag som samordnare för förebyggande arbete.
När jag såg hur många som nominerat Anna var jag bara tvungen att meddela er detta. Även om hon inte vann i år så ville jag förmedla till er hur många som uppskattar henne som person, tränare, inspirationskälla och förebild!
Priset delas ut av Lunds brottsförebyggande råd och det var alltså första gången i år.
Vi kommer att ta emot nomineringar i maj 2013 igen för att i sep återigen utse en förebild i vardagen.
Grattis både till Anna och till er på Gerdahallen. Fortsätt vara de goda förebilder ni är!

Med varm hälsning,
Stéfanie

Jag blir rörd till tårar...
Anna

5 kommentarer:

Jelena sa...

<3

sara sa...

Jag är inte förvånad Anna! Du ÄR en sann förebild och trots att det nu var över 3 år sedan jag fick träna (och jobba) tillsammans med dig så inspirerar du mig fortfarande. So keep up the good work!

PS, hade varit kul att läsa lite om gravidyoga :-)

Amanda sa...

Självklart Anna!

sofie sa...

herregud, vad underbart! och vad fint av henne att höra av sig och berätta!

Stillaeftertanke sa...

Mitt hjärta vibrerar.