Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 13 september 2012

Tack

Tack kära underbara yoga att du kom in i mitt liv. Tack för att du gång på gång guidar mig rätt i mitt liv och hjälper och stödjer mig i alla beslut som jag tar, du är som en förälder som älskar villkorslöst. Jag önskar högt i och ärligt att jag kan ge tillbaka.
Min kropp har under en period inte orkat med. Sagt nej och åter nej och stopp. Och jag har inte lyssnat. Jag har haft andnöd. Både på ett kroppsligt och andligt plan. Jag har inte klarat av de där underbara djupa andetagen, varken i vardagen eller i yogan som jag vet att jag behöver. Men så sa det ju pang (som ni vet) Pang i ryggen och allt stannade av. Jag hade inte en chans. Ryggskott! Det var som om min kropp sa tack och hej. Jag fick ryggskott och blev stel i bröstkorgen och bröstkorgen. Obehag, tårar och känsla av otillräcklighet. Sedan dess har jag jobbat mig tillbaka. Tillbaka till verkligheten och vardagen i ett mer lugnare tempo och med mer medvetenhet. Yoga har hjälpt mig varje dag. Jag yogar, andas och mediterar. Jag äter så bra jag kan, jag rör på mig, jag dansar, jag springer, jag vilar och jag sover. Jag lever balanserat. Och jag tackar Yogan!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: