Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 9 januari 2013

Super tusingar

Hade lite smått ångest innan detta pass och under passet. Var helt enkelt lite orolig för hur jobbigt det egentligen skulle vara med dessa Super Tusingar samt om jag över huvudtaget skulle kunna springa så fort.

Jag vill även passa på att säga att jag som varit så anti Löpband nu tycker Löpbanden är min bästa vän när det kommer till intervaller. Att springa intervaller ute med klocka och hålla koll på distansen och att ligga rätt tid funkar inte för mig. Koncentrationen och flödet i löpningen försvann helt när
jag behövde ha koll på klockan stup i ett. Nu är det enklare. Jag ställer in löpbandet på de farter som jag förväntas göra och hoppar helt sonika av och på löpbandet inom de givna tidsramarna enligt mitt schema.

Super Tusingar
Uppvärmningsjogg 12 min
5*1000 meter
400 m, 300 m, 200 m och 100 m
Farter 15 km, 15,5 km, 16 km, 17 km och 18 km
30 sec vila mellan varje hundra och 2 minuters vila efter varje 1000 meter.
Nervarvningsjogg samt skööön lång stretch.


Efter att ha genomfört detta pass är jag nu stolt över mig själv!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: