Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 9 oktober 2013

Dans för pappa

När jag var liten och jag och pappa bråkade och jag inte kunde lugna mig räckte pappa alltid fram löparskorna till mig och sa; "Spring nu en runda så pratar vi sen."
För han visste redan då att om jag rörde på mig genom löpning, dans, skidåkning och numera yoga så skulle det lugna mig. Så för mig är mina klasser och min löpning en ventil. Ett sätt för mig att förhålla mig till livet. Och ikväll älskade pappa så dansar jag för dig och jag vet att du dansar med oss i Centrumsalen!

Jag gråter inte nu.
Du finns inte här.
Du finns i solens varma strålar
Du finns i vinden som leker med mitt hår.
Och när jag vaknade imorse av fåglarna så var det din röst jag hörde.
Så jag gråter inte nu pappa.
Du är inte död.
Du har bara gett dig av.

Jag älskar dig!
Din dotter Anna

2 kommentarer:

Anna-Maria sa...

Hej Anna,

när min älskade mormor, som betydde allt för mig, slutade tala och alltmer tynade bort under den här förbannade sjukdomen satt jag på ditt yogapass i centrumsalen och försökte hitta lite ro… då sa du något i stil med "lita på att allt i världen utanför är precis så som det ska vara"…orden ekade verkligen i min skalle och gick rakt in i mitt hjärta…det gav mig kraft att senare hålla hennes hand, titta i hennes ögon med all min kärlek och utan några ord säga att jag förstår att hon måste ge sig av och att hon alltid kommer att vara i mitt hjärta…jag har inte tackat dig för det mer än i mina tankar men jag kommer och dansar med dig ikväll...

Stillaeftertanke sa...

Tack fina underbara du för de orden.
Kram
Anna