Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 3 oktober 2013

Gröt

Japp det är höst och på hösten äter jag mer än gärna gröt till frukost. Nu har min älskling testat sig fram med massor av olika alternativa frukostar och jag kan villigt erkänna att jag inte alltid är lika sugen på att ens smaka... Men när han gjorde denna nötgröt åt jag med ett stort leende på läpparna.

Gröten förbereder man kvällen innan och man äter den kall. Tanken är att frukosten är klar när man vaknar det är bara kaffet som saknas.

Till 2 portioner
1 dl mandel
1 dl riven kokos
1 msk krossat linfrö
2 dl kokosmjölk
1 dl vatten
1 tsk äkta vaniljpulver
1 dl blåbär (frusna)
1dl hallon (frusna)
1 burk med lock.

Så här gör du
Hacka mandeln fint. Blanda vatten och kokosmjölk i en bunke. Häll i hackad mandel, riven kokos, krossat linfrö, äkta vaniljpulver och rör om.
Häll blandningen i burken och strö över blåbär och hallon. Sätt på locket och låt gröten stå i kylskåpet och svälla under natten.

Mums
Anna

Inga kommentarer: