Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 29 oktober 2013

Tack!!!

Tack kära underbara vänner, bekanta, bekantas bekanta, tränande osv osv för ert enorma stöd under oktober månad i och med min fars bortgång. Så många fina mail, blommor, varma stärkande kramar, sms, mms, meddelande här på bloggen, tårar vi delat, brev osv som jag fått av er. TACK!!!
Det betyder så mycket att ni bryr er.
Jag skall nu försöka vandra vidare med min fars minne innbäddat i mitt  hjärtat och känna hans styrka, mod och omtanke för det var hans tre strörsta egenskaper. Jag vet att han är nära för jag ser honom i allt det som händer nu. Jag känner hans hand mot min kind.

Det kom ett mail.....

Hej!
Vi tänker så mycket på dig och jag ber för dig och dina kära. Din far är helt säkert stolt över dig och allt du åstadkommit.
Var inte rädd! Låt hjärtat vägleda dina känslor och handlingar under begravningen och acceptera hur du känner. Ta tid på dig vid avskedet, oavsett hur många som väntar på sin tur, det är den sista stunden ni har tillsammans.
Många värmande kramar

Det kom ett FB meddelande

Hej finaste Anna!
Hur är det med dig?
Jag är så ledsen över att din pappa fått lämna livet här på jorden Med tanke på vilken vacker själ du har, så tror jag med säkerhet att han har varit en underbar människa o pappa, att han kommer vara evigt saknad. Jag tänker på dig o din familj all kärlek

Och ett till

Dear Anna, I just learned yesterday about your loss. I would like to offer my condolences for the very sad event of your father's demise. From personal experience acute, gut-wrentching pain after time changes to acceptance and the very fond memory of person missed. I hope you will make this transition soon and if there is anything I could do please let me know.
With farm affection,

Och ett till...

Hej Anna! Såg att du har sorg. Kan bara säga att du finns i mina tankar o att jag inte för så länge sedan o lämnade min mor till sista vilan... Mycket tufft, men ändå ett bestående minne av glädje o ljus... Konstigt men sant... Skickar med en dikt: Det sägs att bara tiden går så ska det läka alla sår, som sorgsna hjärtan glömmer. Visst är vårt minne ofta kort men att en när o kär gått bort är nåt man aldrig glömmer. En tröst för den som lämnats kvar är hoppet som ens hjärta har, trots tårarna man gråter. För himlens eget löfte är att älskar man varandra här så möts man en gång åter. Många styrkekramar till dej

Och många många fler...

Tack återigen för att ni bryr er.
Det är så viktigt att vi vågar bekalaga och att vi vågar mötas även i sorg inte bara i glädje. Det har stärkt mig så att alla ni finns därute och att ni känner med mig och min familj.

TACK
Anna

Inga kommentarer: