Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 8 december 2009

Behag, skönhet och styrka!

Behag, skönhet, styrka, energi och fasthet
klär din kropp genom yoga.
Yogasutra III, 47

Många tjejer, kvinnor här i Lund frågar mig om vi inte skall börja med Gravidyoga och mamma barn yoga på Gerdahallen. Och JA det skall vi så klart göra, men efter sommaren. Jag skall bara gå en utbildning först.
Att bli mamma är en ytterst personlig upplevelse. Mina två graviditeter var helt fantastiska - jag var så stolt och kände mig så vacker medan jag bar mina änglar i magen. Jag ville även efter min första förlossning med min prinsessa Ella utbilda mig till barnmorska för jag ansåg att de måste ha ett alldeles underbart jobb.
Jag yogade intill första värken med båda mina graviditeter. Yogan hjälpte mig att bygga upp ett lugn och en inre balans som hjälpte mig igenom alla de utmaningar som dock en graviditet medför. Så därför är jag så nyfiken och så uppspelt att få gå denna kurs till våren. Jag längtar!

Ps Bilden är från v28

Med värme
Anna

Inga kommentarer: