Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 3 december 2009

Livets gnista?

Att förklara vad jag menar är lika svårt som att förklara Gud. (För mig är Gud=kärlek!)
Men jag har funnit mitt svar i yogan. För mig handlar det om PRANA. Prana är enerig både i våra kroppar och runt våra kroppar. Prana är ett universiellt flöde av energi som omger oss - och alla andra levande ting. Prana kan därför även liknas vid livets gnista. Och denna kan vi känna att vi tappar ibland, men frågan är har du någonsin reflekterat över hur du fann den igen, alltså livsgnistan?
Min hälsa och min livsgnista är direkt påverkad av flödet av energi/prana i min fysiska kropp. På samma sätt som ett svagt bilbatteri inte kan starta en bil är min kropp om den är tom på prana orkeslös. Så vad göra? Jag har valt yogansväg. Vilken väg väljer du?

Med värme
Anna

Inga kommentarer: