Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


fredag 11 december 2009

Jag böjer mig bakåt!

Jag har ett starkt minne av mina första yoga pass. Specieltt att gå in i alla dessa härliga bakåtböjningar som öppnar upp hjärtat och bröstkorgen. Jag bara älskar bakåtböjningar, faktiskt mer än framåtböjningar... undrar då vad jag skall träna på... haha! I alla bakåtböjningar öppnar jag bakdörren till hjärtat och bara tanken på detta får mig att njuta och vidga bröstkorgen mer och mer för varje andetag jag tar i bakåtböjningen. Att i en bakåtböjning andas djupt ner i lungornas alla hörn ger mig en berusande upplyftand känsla - ett lyckorus.
Så mina vänner jag svävar som ni förstår på små rosa moln nu efter en underbar sekvens av 6 bakåtböjningar.


Med värme och ljus
Anna

1 kommentar:

lotta sa...

wow vilken härlig text får mig att vilja kasta mig rakt in i bakåtböjningarna - om jag bara inte hade en stor frukost i magen...