Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 17 november 2011

Vasaloppet 2012

Jag skall åka Vasaloppet 2012!!!




Jag har åkt Vasaloppet 1 ggr innan, 2003. Det var före änglarna kom till världen. (Och för er som itne vet så har jag tävlat på längdskidor, IFK Umeå var min klubb!) Men jag vill erkänna att jag har inte stått på ett par skidor sedan dess... Ghaaa! Inte för att jag inte velat utan mer för tiden och för att jag bor i SKÅNE.

Mina gamla skidor och pjäxor som står i förrådet behöver nog ses över eller till och med bytas ut. Pirr! För jag tror att dagens bindningar är betydligt modernare och skidorna är nog helt uttorkade.

Hur kom det då sig? Jo syrran som fyllt 40 år hmmm... skall göra klassikern och hon frågade mig om jag kunde köra med henne på just Vasan. Och självklart sa jag ja. Det var ju fullt! Men nu har hennes kompis lyckats få in mig och vi står till och med i startled 7.
Nu längtar jag efter snö!!! Därför springer jag i min gamla Vasaloppsmössa redan nu.

Självklart kommer ni att få följa alla mina förberedelser inför kommande 9 mil... 9 mil! Det låter brutalt, men mitt minne från 2003 är att det var ett av de roligaste loppen jag gjort så jag längtar faktiskt till att få stå där i starten och små frysa innan startskottet går. Att sedan få skida 9 mil med världens bästa storasyster kommer att bli hur kul som helst - det vet jag redan.

Med värme
Anna

2 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Haha, klart jag vet att du tävlat i skidor. Klart jag också vet hur du slog mig med hästlängder i skoltävlingen varje år :) Vasaloppet kommer bli lätt som en plätt för dig! Lycka till med skidinköp, skidträning och så själva loppet förstås. Blir spännande att följa din vasa-satsning! Men önska någon snö till Skåne tänker jag inte göra :)

Stillaeftertanke sa...

Hahaha ja men det var ju som sagt måååånga år sedan. Man är aldrig bättre än sitt sista pass eller sin sista tävling. Men kul, japp det kommer dte att bli. Både träningen och planering och själva dagen. Jag är tokpeppad! Och tack för lycka till.