Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 22 oktober 2012

Bärnstensvägen

Att ta bilen med mamma och pappa till vår gamla gata och se vårt hus från uppväxten var en mysig och annorlunda söndagsutflykt med hög nostalgi faktor.
Hahaha de nya grannarna måste tro vi var tokiga som vi fnittrade och fotade. Men det bjöd vi på.
Vår gata. Bärnstensvägen på Carlshem i Umeå. Bästa gatan!
Nummer 149. The House!
Från parkeringen. Så 70 tal... hahaha kommer ihåg pappas blommor i skägget...
Lekplatsen. Hahaha den ser ut som den alltid gjort.
Fotbollsplan på sommaren och skridskobana på vintern. Nu med konstgräs, bra där!
Elljusspåret. Många vurpor i dessa backar samt en och annan påsprungen älg och orm.
Mamma utanför mitt klassrum. Här gick jag 1-6:an. Carlshöjdsskolan.
Och alla dessa rönnbär! Vackert!!!

Umeåfeeling
Anna

1 kommentar:

Anna (Orka mera) sa...

Oj vilken nostalgitripp! Du står nog utanför mitt hus på översta bilden va? Jag brukar ta några löprundor ditt upp när jag är "hemma", men blir alltid förvånad över hur korta alla avstånd är. Så var det ju inte när man var liten... Göran och Jan bodde ju liksom i bortre Kina...