Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 17 oktober 2012

Gå ner i vikt med...

Jag ber redan nu om ursäkt men jag kommer att svära i detta inlägg...


Gå ner i vikt med GI, LCHF, med Twitter???, med stenåldersmetoden, med pulver hit och pulver ut genom öronen. Men snälla SLUTA!!! Jag blir tokig!!! Det hela handlar om balans. Intag = uttag eller intag-uttag. Du kan ju gå ner i vikt genom att bara äta segaråttor bara du äter mindre kalorier än du gör av med. Enkel vanlig matematik som vi lär oss i lågstadiet. Och tränar du mycket och äter lite mindre så går du ner. Men om du inte gillar att röra på dig... Ja få har du ett problem för då måste du äta väldigt lite för att inte öka i vikt.
Ok?
Intag-uttag = din vikt!
Träna alltså mer och ta i så skall du se att det löser sig och du kan börja njuta av livets goda.

Lycka till
Anna

3 kommentarer:

Andreas Wallin sa...

Jag förstår hur du tänker kring att de bästa är att gå ned naturlig väg och jag kan hålla med dig till viss del. Anledningen till att jag både opererat mig samt att jag använder pulver i min viktnedgång är för att jag triggas av de kickstarter de ger.
Har man dålig karaktär eller helt enkelt svårt att komma igång (som jag själv hade) så kan en snabb start på viktnedgången ge den boost som behövs för att starta sitt nya hälsosamare liv. Däremot så är de bara ett hjälpmedel, ingen lösning.

Mina tankar bara.
Kramar

Stillaeftertanke sa...

Hej fina! Jag förstår dig helt och fult! Kram

Anonym sa...

Your body doesn´t like the word diet. As you can see it´s the word die in it!