Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 23 maj 2011

Göteborgsvarvet 2011 - Mitt lopp

Startgrupp 2 med en starttid på 13.38.
8 minuter efter eliten.
Kul och pirrigt att stå i de främre leden.
Laddad? Japp!

Syrran och jag blir dessutom interjuvade av GT reporter... hahaha interjuvn går ut över hela startområdet strax efter att vi hämtat våran nummerlappar... Kul!Vi såg väl så tokpeppade ut!

Perfekt löparväder +19 grader och lite små moln och 6 m/s allt är upplagt för en löpparfest.
Dessutom har vi de bästa och snyggaste killarna med de största brillorna som hejjarklack
samt allt i allo killar!!!
Eller vad säger ni?


Starten går och vi går ... och slutligen börjar vi jogga.
Piiiiip över mattan! Där gick min start. Känner mig så sugen på ett härligt Varv.
Tar rygg på en kvinna som verkar veta vad hon gör de första 4 km. Det går dock för långsamt märker jag och byter rygg... ökar tempot men ligger redan vid 5 km 1.30 min efter min tid och förstår då att  det inte blir 1.35.00 idag.
5 km 24.05
Mina tankar är helt fokuserade på lätt, lätt, lätt.
Älsvsbron känns längre i år och jag försöker få rygg på en lång kille som drar mig upp. Känns ok och det är skönt att släppa på utför. Jag vill sååå gärna springa fort! Efter bron följer lite tråkig löpning och vid 10 km på Lindholmen känner jag av stummheten i benen. Blir förvånad för jag brukar aldrig stumna??? Har druckigt vid alla kontroller, varannan vatten och varannan sportdryck.
10 km 47.27. Lite besviken på tiden men jag kan inte bättre idag.
Mina tankar är återigen fokuserade på lätt, lätt, lätt och jag blir fundersam över att jag känner mig stum. Dricker halva min Gel - fy blä vad söt den är....Drar ner på temot och tar rygg igen. Längtar dock efter att få komma in på Avenyn och allt folk, men först Götaälvbron som känns brantare men vinden ligger i ryggen. Skönt! Hoppar över 2 vätskekontroller
15 km 1.10.53
Äntligen Nordstan och där en vätskekontroll. Jösses vad törstig jag är. Slutligen Avenyn... och då är man ju nästan hemma tänker jag. Dock är det lite segt och jobbigt uppför Avenyn, men jag känner att benen pignat och tar sista gelen uppe vid Götaplatsen, men det nästan vänder sig i magen på mig... Rullar på och vi 19 km skylten tar nästan benen stopp. Känns som trädstockar, men jag tänker bara positiva tankar. 2 km är INGET absolut INGET och springer jag på så är det max 8 minuter vilket är en piss i havet. Så mentalt känner jag mig stark. Men smärtan i låren är enorm
20 km 1.34.26
Föröker öka ytterligare men det verkar alla vilja och det är trångt in mot mål. Lägger mig till vänster och tar några gubbar sista 500 m och slutligen sista 100 m inne på vallen.
MÅL 1.39.10
Ok men långt ifrån min drömtid på 1.35.00


Däremot kommer syrran inrusande på helhärliga 1.48.40! Hennes mål var 1.50.00 och då mina vänner skall ni veta att min syster arbetar heltid som barnläkare, har tre barn 5, 7 och 9 år och började på allvar träna i höstas. Jag gråter glädjetårar när jag kramar henne - min hjältinna - min syster!!!
Och japp vi är redan anmälda till Göteborgsvarvet 2012, men först Lidingöloppet.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: