Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 20 februari 2012

I min skattkista

Jag kör på Swix vallabox. Är liksom mest van Swix från mina ungdomsdagar då jag faktiskt tävlade på skidor för IFK Umeå, om det nu är någon som missat det.



I min skattkista just nu:
Plastsickel
Vallaväck
Fiberduk att torka bort vallaväck och vallan med.
Kloss med slippapper.
Slippapper drar du inom fästzonen så att ytan blir lite uppruggad.
Det gör att vallan fäster bättre.
5 burkvallor
3 klister
2 easy glider fluor wax.
Fibertex
Kombiborste. Mässingdelen är för rengöring av glidytorna.
Nylondelen, efter plastsickling för att få fram strukturen innan åkningen.
Gammalt strykjärn (ej med på bild) Japp jag är för snål för att köpa ett vallajärn.

Nu skall jag göra en liten gottelista på sånt som jag behöver inhandla inför Vasaloppet. Skall nog lyxa till med någon dunder glider... För glid, japp det är NÖDVÄNDIGT!!!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: