Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 29 februari 2012

Guldskidorna

Japp här ligger dem mina fina följeslagare, Fischer CRS skidorna. 
Ny inglidade och mår gott på mitt mycket hemgjorda vallaställ...


Temperaturen just nu i Sälen och Mora är plusgrader på dagen och minus på natten 
vilket gör att det är hårda spår och stort slitage.

Hur som helst så har jag ikväll tagit bort all valla och borstat upp belagt på glidytorna med en stålborste och sedan värmt in Swix LF6 två ggr med en avkylning mellan. Och så får de stå tills minst imorgon. Imorgon sicklar jag av med en plexisickel och borstar upp 2-3 drag med stålborsten för att sedan avsluta med nylon och poleringsborsten.
Efter det lite fibertex, min bäste vän som ser till att belagt mår bra och så på med ny glider.

Fortsättning följer...

Med värme
Anna

Inga kommentarer: