Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 15 februari 2012

Vasaloppet 2012!

Japp nu börjar jag uppladdningen på riktigt inför Vasaloppet 2012.
Har hittills lyckats skrapa ihop ynka 4 mil på Romeleåsens golfbana 
på en 5 km runda... 
Men mer blir det!


Helt ok spår för att vara Skåne.



Skidor och stavar är toppen trots att de stått 8 år i förrådet och nästan dammat igen... Men inglidade och fina var skidorna när jag plockade fram dem. Så det var bara att glida av, putsa upp och valla så var jag klar. Skorna var också i fint skick, fick visserligen skavsår men tur är att det finns Compeed.



Vasalöparen och SkiGos tidning för pepp och tips läses flitigt och viktigaste av allt! 
Nu är det bokat!!! 
En långhelg på Högbo BruksHotell  med älsklingen för att där få till två långpass om dagen i fin fina spår samt god mat och dryck i bästa sällskap.

Längdskidåkningen i Högbo är i toppklass och välkänt för sina välpreparerade skidspår och snötillgång. Genom ett mångårigt samarbete med Vasaloppet är det många som åker till dessa skogar och vässar formen inför Vasaloppet och så då även jag i år. I Högbo finns massor av spår och även Elljusspår.
Nu kööör vi syrran!
Ur spår säger jag!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: