Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 20 februari 2012

Välj

Att vakna en måndag och göra ett medvetet val är stärkande, trots att måndagar kan kännas tunga. Och tro mig det gjorde min måndag. Tårarna rann ner för mina kinder när jag borstade tänderna.
Men!
Idag är en god dag! 
Var mitt val i morse.

Det  finns en gräns om hur länge jag kommer att leva här på jorden. Men det finns ju igen gräns på hur jag väljer att leva mina dagar.
Varje dag består för mig av hundratals fria val. Val av vad som kan dra ner mig djup eller val som kan lyfta mig högt.
Mitt val är att försöka hitta något positivt i varje val, varje uppdrag och varje motgång.
Det är NU som jag och du har chansen att leva vårt liv varje dag, varje sekund, det är nu, idag, denna timme vi har chansen inte sen...

Dagens underbara lunchyoga belyste detta.
Jag känner mig tacksam.

Med värme
Anna

2 kommentarer:

Linn sa...

Tusen tack för den fantastiska glädje och träningspassion som du sprider på dina pass och som var precis vad jag önskade idag!!! <3

Stillaeftertanke sa...

Tack! Att få träna och röra på sig ger så mycket och jag kan inte leva utan det. DEt är en drog att leda klasser. Kram <3