Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 10 maj 2010

Min trädgård!

Aaaa vad underbart härlig känsla jag fick när jag tillsammans med mina änglar klev in genom grinden till vårt lilla fina söta romantiska radhus i dag - kärlek och lugn. Trädgården är verkligen helt fantastisk!
Vi upplever den första våren och den första sommaren eftersom vi flyttade in i september 2009. Allt är nytt och vi letar varje dag efter nya blommar och perenner som tränger genom jorden. Men men inte kan vi låta bli att fixa lite för det. Vi gräver, gödslar, klipper, donar, vattnar, planterar mera och planterar lite till.
Min trädgård är mitt inre andlinga rum. Jag längtar så till ljuva sommardagar och kvällar vi kommer att tillbringa där. Jag är verkligen beroende av jorden och alla växter som faktiskt ger mig trygghet, värme, inspiration och kraft i mitt dagliga liv.
Men det finns en baksida... som just nu söker mig. Nämligen två tokinflammerade fingrar... efter två veckor av diverse huskurer och alsolsprit blev det en 10 dagars penicillinkur. Wow jord som är så naturligt...

Med värme
Anna

1 kommentar:

Alexandra sa...

Oh, det var minsann mindre hallon det där...

Hoppas svullnaden har lagt sig inom kort!

Vi ses på onsdag :)
Många kramar,
Alexandra