Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 6 maj 2010

Min träning!

Jag har tränat i hela mitt liv.
Min träning är min trogna vän i livet.
Jag omfamnar och älskar min träning så innerligt och djupt att jag aldrig vill leva utan den, det känns helt enkelt ovärdgt.
Jag vet att min kropp blir starkare och smidigare och mitt sinne extremt mycket lättare efter ett skönt träningspass. Träningen gör att jag lever mer harmoniskt (och då även de runt mig) - jag kan genom min träning hantera den vardagliga världen med alla dess måsten mer distanserat. Jag upplever nämligen att jag efter ett underbart danspass (som jag hade igår) kan fokusera på det som är viktigt just för mig... låter det konstigt? Men om jag kan fokusera på det som är viktigt för mig så kommer jag att bli snällare mot mig själv och mer ödmjuk inför min omgivning. Så alla ni som känner er vårtrötta - ge inte upp träningen. Träningen är din bästa vän genom vått och torrt i det vi kallar livet.


Med värme
Anna

1 kommentar:

Lycklig sa...

Jag håller helt med dig Anna, Har man en gång upptäckt vad träning kan ge, är det helt omöjligt att leva utan. Vill passa på att tacka dig för att du verkligen använder din förmåga att inspiera och leda helt fanastiska träningspass på gerda.