Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


fredag 28 maj 2010

Shopping - lindrar stress!

Ja det är sant! (Endast för icke missbrukare dock.)
Nu finns det undersökningar på att shopping är en av de enklaste och vanligaste sätten all lindra stress. (kanske spec hos kvinnor, vad vet jag)

Men jag skulle vilja tilläga att för mig kan det vara oerhört avkopplaknde att gå i en bokaffär och bläddra i böcker som intresserar mig (kokböcker, trädgårdsböcker, diktsamlingar, inrednings böcker eller bläddra i diverse tidningar om mode, löpning, yoga, barn, resor mm mm. En bra bok/tidning kan sedan leda till mångan timmars härlig läsning och massor med inspiration.

Att även gå in i inredningsaffärer, prylbodar, secondhand affärer, trädgårdsbutiker och titta efter lite udda saker är också kul (dock hinner jag på tok förlite av just detta...) Det som är intressant är att jag behöver inte köpa bara inspireras - det är härligt!


Men högst upp på min tio i topp lista är att gå in i blomsterbutiken och där kan jag inte hålla emot längre utan köper oftast en bukett blommor. Detta gör definitivt att jag känner mig mindre stressad och på bättre humör:-)

Vad shoppar du för att lindra stressen?

Med värme
Anna

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Förmodligen Nike kläder!! Eller skor... Skor är nog min sanna passion när vi pratar shoppingitems. Min "skohylla" består av ett x antal högklackade skor (+´8,5 cm), ett par asics (för löpning) och tre par Nike :) Men de högklackade dominerar...

Stillaeftertanke sa...

Underbart Alexandra!
Min skohylla består av så många NIKE skor att jag vågar inte skriva antalet... hihi och jag har 2 par +10 högklackade. Att orka dansa i dem en kväll är nog jobbigare för benen än halvmaran...:-)