Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 18 maj 2010

Vakna

Ibland blir bara allt så glasklart!
Men det är upp till mig/dig att se det själv. Ingen kan säga det till mig så att jag fattar.

Vi måste ju alla själva inrymma en önskan och eller en strävan om att vilja. Hurvida var och en bestämmer sig för att vakna upp eller sova sig genom livet handlar ju faktiskat om vad du själv strävar efter.... inte sant? Jag vill vakna.
Viktigt för mig är att komma ihåg att inte allt jag hör eller läser för den enda sanna läran och därmed för givet... jag måste prova själv. Så tyvärr pappa jag måste få göra mina frivolter och hoppas att jag landar med båda fötterna på jorden
Jag strävar numera hårt och troget till att våga stanna upp och lyssna till mitt hjärta för att hitta min väg. Det är inte enkelt och det är inte givet. Det är svårt och fumligt vissa dagar. Men jag försöker lita på min erfarenhet. Det är ju endast jag själv som ser vad som är sant och äkta för mig.
Det jag behöver vara är att vara vaken. Det är allt. Det räcker.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: