Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


fredag 9 juli 2010

Sommarfötter

photomap


Sommarfötter som behöver vila efter morgonens 16 km. Så sand mellan tårna på Tofta stranden är då mer än ok!
Det blev lite sent igår. Det var bara så där urmysigt att sitta uppe i varma Visbysommarnatt och prata och skratta ihop. Ingen av oss ville avsluta den underbara sommarkvällen och vi mös ikapp med ett glas rosé i handen jag och min älskling. Dessa härliga sommarkvällar med de jag älskar allra högst präntas in på min näthinna och stannar i mitt hjärta för resten av mitt liv.
Sååå när klockan ringde 07.46 ville jag inte gå upp.... hahaha jo det är faktiskt sant. Jag ville inte springa för första gången på många år. Jag var trött. Men men, Anna tänk inte! På med kläder och i med linserna.... ut!
Väl ute i sköna Visbyluften så mötte solens strålar mina ögon och jag drog in det där första andetaget av frisk havsluft - jag visste det! Jag älskar morgonlöpning hur trött jag än är. Men det gick trögt...dock är 4.40 tempo helt ok att ta till dessa gånger, det är liksom mitt lunk tempo. Jag kan nog springa hur långt som helst i just det tempot om knänan håller.... känns det som i alla fall.

Veckans löpning
Måndag resdag
Tisdag 11 km
Onsdag 11 km
Torsdag 7.5 km tempo Intervaller
I dag blev det alltså drygt 16 km längs havet i lago lufs.
Lördag yoga och meditation
Söndag minst 10 km
Hur ser din vecka ut?

Med värme och lust på livet
Anna

Inga kommentarer: