Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 21 juli 2010

Min diet!

Jösses vad alla är tokmedvetna om hur de bör leva för att må bra, men varför blir då så många av oss fetare och fetare?
Det är många kompisar/bekanta/tränande/kollegor till mig som verkligen krisar och har ångest över vad de stoppar i sig och att de antingen äter för lite eller för mycket, men sällan lagom.
För mig är det enkelt. Det handlar ju om Balans. Plus och minus. Insättning och uttag. Eller?
Mat skall inte vara en fiende. Mat skall heller inte vara din bästa vän. Du skall inte belöna eller straffa dig med mat.
För mig är mat samvaro, närvaro och kärlek! Så mina kära vänner låt maten väl smaka och njut av din sommardag för det är du värd. Dagen kommer inte igen.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: