Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


lördag 20 augusti 2011

10*20*2

Så då var det då dax! Löpningen skall börja göra lite ont.
Intervaller 1 ggr varje helg fram till Lidingöloppet. Idag stod det 10*20*2 med 5 min vila efter de 10 första.
Började med 20 min uppvärmning i ett blåsigt Limhamn.
Därefter styrde jag stegen mot en fotbollsplan där jag tänkt springa mina intervaller.
Pip, pip, piiip 20 sec tempo och 20 sec vila 10 ggr *2. Jag gick i varje vila längs kortsidan av planen. Pulsen flög upp över 160. Därefter en lång 5 min vila och så om igen. Kul! Hårt! Och ja det gjorde lite ont.... mjölksyra. Men först och främst så var det riktigt riktigt roligt!!!




Dagens träningfält för 20 sec intervaller. Sprang långsidan vilket gjorde 20-22 sec. Gick kortsidan tills klockan sa piiip. Off igen 20 ggr.




För att hålla räkningen i antal så drog jag streck i gruset för det är helt omöjligt att komma ihåg hur många man sprungit efter ett tag.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: