Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 10 augusti 2011

Krock!!!

Jag gillar inte när man blir bjuden på två fester samma dag och jag gillar definitivt inte när två intressanta lopp går av stapeln samma dag. Varför är det så? Synd!
På lördag är det Midnattsloppet i STHLM 10 k. Midnattsloppet är ett NIKE lopp och jag skall därför självklart springa det. 21.000 löpare med mig dessutom. Kul! Det är ett speciellt lopp eftersom starten går 21.30 på söder och alla springer i samma tröja, en NIKE tröja där tröjan är din nummer lapp. Runt banan är det fest och den pryds dessutom i perioder av marsaller. Underbart vackert, dock svårare för andnignen...
Det andra loppet är Malmö Halvmarathon. Malmö har i många år saknat ett långlopp och nu har några idrottsklubbar gjort slag i saken och startat Malmö Halvmarathon. Bra där! Hade ju så klart velat springa detta lopp med, men det får bli nästa år och hoppas då på att inte Midnattsloppet STHLM och Malmö Halvmarathon krockar.
Men heja heja alla ni som springer i Malmö och ni som springer i STHLM hoppas jag få se i folkvimlet.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: