Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 15 juni 2010

Inte utan...

... min kalender! Utan den är jag tokförvirrad. Vet inte vilken dag det är och har absolut ingen aning om vad som skall hända. Jag skriver nämligen upp ALLT!!! Och då menar jag ALLT! Men nu när jag skall bli med iPhone så skall jag efter x antal år med kalender bli med digital kalender... hjälp! Hur gör man då?

... min bil. Jag gillar min bil, den tar mig tryggt till och från jobbet varje dag, men jag skulle vilja byta... hahaha vem vill inte det? En röd eller gul liten sportbil! (drömma kan man ju)

... min yoga! Ja den kan jag inte leva utan.

... min löpning! Hahaha utan löpningen blir jag en riktigt riktigt otrevlig människa....

...min dusch. Jag är ingen badkarsmänniska. Jag kan liksom inte sitt där i badet och njuta (jo om jag har champagne, jordgubbar och min älskling i badet). Men att stå i duschen i en halv evighet har jag inga problem med.

... mitt läppglans. Jag sminkar mig inte till vardags (iallafall inte på sommaren då man förhoppningsvis är lite fint brun) men mitt MaxFactor Sherry Frost har jag alltid på mig både vinter och sommar, natt som dag.

Vad kan du inte vara utan?

Med värme
Anna

6 kommentarer:

Alexandra sa...

Ja, det är en rad olika grejor... men jag skulle kunna lista sex styckna, liksom du gjort.

Inte utan...
... Gerdahallen (=Dina och Jennys pass)
... Min mamma
... tuggummi
... mina heels
... mitt lockiga hår.

Gud vad jag är ytlig. Förutom de två första. De betyder mer än bara bokstäver.

Alexandra sa...

Ja, det är en rad olika grejor... men jag skulle kunna lista sex styckna, liksom du gjort.

Inte utan...
... Gerdahallen (=Dina och Jennys pass)
... Min mamma
... tuggummi
... mina heels
... mitt lockiga hår.

Gud vad jag är ytlig. Förutom de två första. De betyder mer än bara bokstäver.

Alexandra sa...

Du får ursäkta dubletten där... blogspot hängde inte med - eller också var jag för snabb med klickandet.

Helena sa...

Några av de saker jag inte klarar mig utan:
- Kalendern på kylskåpsdörren (ett måste för synkning av veckorna med sambon)
- löpning (med min älskade Garmin)
- mina sommarkvällar i solstolen på balkongen med en tidning eller bok
-rejäla styrkepass på Gerdas gym
-yogapass när tillvaron snurrar på i hög fart

Stillaeftertanke sa...

Alexandra!Jag förstår... tro mig jag förstår!!! Hihihi tugummi... smak?

Helena! Livetspussel... ja det du det kräver sin kvinna/man. Underbart med Garmin - jag har ju mina NIke+ prylar och nu kommer Nike att sammarbeta med Polar och jag kan äntligen springa med pulsbandet igen.

Kram till er båda!
/Anna

Alexandra sa...

Oj... smaken har jag ju glömt.

Det fungerar med "starka" sorter - dock bäst med Extra Professional plus calcium (du vet de där guldfärgade påsarna...?)