Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 22 juni 2010

Lukt väcker minnen!

Nyklippt gräsmatta = sommar!
Jordubbar = sommar!
Grill = sommar!
Tång = sommar!
Nyrökt makrill = sommar!
Båt bensin = sommar!
Salt hår = sommar!
Solkräm (Hawaian....) = sommar!

Dessa dofter symboliserar sommar för mig och de väcker därmed en rad sköna, varma, behagliga känslor i min kropp. Nu vill jag bara stanna upp och njuta varje dag varje timma för nu är det SOMMAR!!!
Vilka lukter är för dig sommar?
Med sommarvärme
Anna

1 kommentar:

Alexandra sa...

Varmt sommarregn som hamnar på asfalt... och lukten som kommer efteråt.

Hallon.

Nyklippt gräsmatta, indeed.

Och fjorton miljoner fler dofter som jag inte kommer på just precis nu faktiskt.

Ha en fantastiskt bra sommar, Anna. Jag hoppas du får många mil löpta, mycket kärlek, lugn, yoga och trädgård... och så allt annat som du väderar högt i livet.

Vi ses på gerda ;)
Kramar,
solkysst Alexandra