Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 21 juni 2010

Kärlek, medkänsla och kreativitet!

Jag har semester!!!!
Hihihi... vilken galet härlig känsla jag har i heeela kroppen. SEMESTER!!! Dessutom skall det vara sol?! Jösses kan det bli bättre?
Mitt fokus tisdag, onsdag och torsdag (ja förutom löpningen förståss, men den är ju självklar!) är att använda händerna.
Händerna spelar nämligen en viktig roll i målet att lyssna och ligga i samklang med sitt hjärta. Kärlek, medkänsla och kreativitet kan nämligen uttryckas genom händerna.... eller hur?
Just kreativitet kan ju vara just det vi vill att det skall vara och glädjen ligger i handlingen inte i resultatet.
Detta är några av de saker jag skall göra de första dagarna på min semester.
  • Baka en rabarberpaj (av den egenodlade rabarbern i trädgården) hihihi det blir nog på onsdag eller torsdag då älsklingen kommer ner från STHLM.
  • Fota min trädgård och mina barn med mina nya fina kamera.
  • Rensa ogräs
  • Klippa häcken
  • Plantera några blommor... ja jag kan inte låta bli!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: