Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


lördag 28 mars 2009

Ett löfte!

Min dröm är att få till minst 3 löppass i veckan förutom mina 7 pass jag undervisar varje vecka på Gerdahallen i Lund. Men man flyttar fram sina mål i livet... om inte annat, måste man göra det ibland speciellt när man drabbas av INFLUENSA som jag blev för 3 veckor sedan. Då var jag glad om jag orkade gå till toaletten och tillbaka till soffan. Nåja gå och gå, förflyttningen liknade mer gången hos en ledbruten 90-åring.
Tänkte då på de ögonblick när jag svävat över marken, dragit ut på stegen, och känt flow. Andningen har varit lätt och jag har inte känt någon som helst trötthet. Kroppen har arbetat FÖR en. Men som sagt, ibland får man revidera sina drömmar, av den enkla anledningen att tillvaron förändras.
Och det kanske är bra egentligen. Det finns säkert någon mening med det också. Åtminstone är jag idag oerhört tacksam över att vara frisk och att jag kan träna obehindrat igen. Jag var så nöjd över att vara hel och stark, att jag idag viskade ett "tack" för mig själv när jag sprang min morgonrunda.
Förhoppningsvis borde detta bli en påminnelse för mig själv om att visa mer tacksamhet och inte bara ta saker och ting för givet.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: