Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


söndag 15 mars 2009

Spikmatta!!!

Hej!

Idag har jag legat på min underbara spikmatta igen. Det går från "aj, aj, aj", till "mm nice". Efter ett tag försvinner nämligen smärtan från de över 6000 piggarna och jag kan börja slappna av. Jag upplever då en stark lyckokänsla som sprider sig i hela kroppen.
Det som händer rent fysiskt är att endorfiner och oxytosin frigörs som för kropp och sinne in i en djupavslappning. Dessa hormoner motverkar stress och depression.

Mitt bästa spikmattetips är att ge den tid. 10 minuter räcker inte. Ligg på den minst en halvtimme.

Är du intresserad av en matta så kontakta mig gärna eftersom jag är återförsäljare av Shaktimattan i Skåne.

Med värme!
Anna


Inga kommentarer: