Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


fredag 20 mars 2009

Vad är verkligen viktigast?

Hej!

Njuter du av livet självt?
Många säger att det är sååå mycket som är i vägen... eller så säger man att man inte hinner. Men det är inte det att vi  inte hinner, det handlar bara om prioriteringar!
Vi prioriterar alltid, väljer det som vi anser är viktigast. I ett flyktigt egoistiskt ögonblick är det viktigare att komma i tid till mötet på kontoret än att låta barnet få ta tid på sig på morgonen. Det är viktigare att deklarera än att gå på farmors 85 års kalas. Räntan är viktigare än vårblommorna...
Vi gör de praktiska handlingarna som livet kräver av oss. Det som vi tror är livet. Men tillvarons mening är ju också livet självt, det heliga nuet och alla medmänniskor som delar de ögonblicken.

Jag vill verkligen leva. Jag vill följa mitt hjärta! Jag väljer att prioritera att smaka, förnimma och beröra. Jag väljer att leva livet.

Vad väljer du?

Med värme
Anna

1 kommentar:

jeanette sa...

så sant, så sant. Vi väljer hur vi ska agera och se på saker. Om jag väljer att jag måste göra saker eller om jag VILL. Om jag blir försenad på arbetet säger jag att nu måste jag gå för jag VILL hämta barnen på fritids. Inte att jag måste. Jag VILL gå och träna mm.Det viktigaste för mig är mina barn och min älskade make och mitt eget välbefinnande. När jag cyklar vägen till mitt arbete har jag en strategi som går ut på att jag tänker på min familj fram till USIL och när jag passerat parkeringshuset börjar jag tänka på mitt arbete. Omvänd ordning när jag cyklar hem. Det underlättar för mig att vara i nuet och fokuserad på det jag ska och vill göra. Och göra det bra! Att vara en bra mamma och maka och en bra kollega och chef.