Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 16 mars 2009

Medveten närvaro

För mig är medveten närvaro ett förhållningssätt till livet.
Jag försöker i varje stund observeera och beskriva det som händer runt omkring mig. Ibland är det svårt... och då försöker jag bara flyta med för att sen acceptera det som är/var... för man kan inte rå över allt. Jag har ibland super duper svårt att just acceptera mig själv i alla stunder med alla mina fel och brister, men jag försöker.
Regelbunden medveten närvaro/meditation har hjälpt mig. Det är enkelt levnadssätt som går ut på att lugnt iaktta allt vi upplever i vår kropp och i vårt sinne men även att vara närvarnade i våra enklaste vardagliga sysslor. När vi dricker te skall vi bara dricka te, inget annat. Detta förhållningssätt gör mig mindre splittrad och stressad och jag behåller min energi.
Testa!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: