Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 4 november 2010

Äääntligen...

... äntligen känner jag dofer igen. Efter en veckas tokförkylning och konstant lock för höger öra, rinnande näsa, huvudvärk, ont i leder, rinnande ögon mm mm så börjar min förkylning ge med sig. Jag börjar bli sugen på mat, känner dofter och smaker. För visst är det trist att inte kunna känna dofter och inte vara sugen på någonting eg?
Enda gången jag upplevde det positivt var när jag var med barnen på Skånes Djurpark i söndags och jag inte kände lukten från Vildsvinen.... hahaha Ella och Egon höll för näsan medan jag nyfiket ville titta närmare på de fasinerande djuren.
Men nu lagom inför stundande helg, som kommer att tillbringas med min älskling i mitt favvo land nr 2 Italien (favvoland nr 1 = Thailand) är jag back on track. Tack gode gud för det!
Tänk att åka till Italien och inte känna dofter, inte vara sugen på mat eller vin. Vilken katastrof!Italien har enligt mig det bästa köket och de godaste vinerna och fantastiska ostar. Såååå i helgen skall det mumsas och mysas i kubik.

Trevlig helg
Anna

Inga kommentarer: