Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 26 mars 2012

Så gick det...

Det gick jätte bra! Älsklingen bestämde sig för 53 min. Han ville att jag skulle få i mål honom på 53 min... Och kom då ihåg att han aldrig sprungit mer än 7 km i sträck. Men men det är värt ett försök. Göteborg bjöd på sol och det visar sig att drygt 3000 personer kommer för att springa Seedningsloppet. Kul! Härlig stämning bland alla.




Drygt en timme kvar till start. Vi springer på en racerbana i GBG. Den är 5 km så det blir två varv.



Vi passar på att njuta av solen timmarna innan start.




Så går då startskottet och jag lägger mig på 5.30 /km. Älsklingen precis bakom. Alltid bra att öppna lugnt första 3 km. Därefter ökar jag... Andningen blir lite häftigare bakom min rygg vid ca 6 km, men älsklingen hänger på. Sista två km går på 5 blankt! I mål på 53.06!!! Kanon!!!



Så stolt!!! Med all rätt!!!

Med värme
Haren

Inga kommentarer: