Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


söndag 7 februari 2010

Att vila...

... är halva grejen.
Mitt liv är som min träning. Bryta ner och bygga upp!
Om jag inte en helg som denna bestämt mig för att just det TA DET LUGNT, blir mitt liv bara smärtsamt.
Jag behöver dessa kontraster. Uppleva och resa - men också göra ingenting och längta. Storstad - landsbygd. Jobb utmaningar - men även grattis naturupplevelser. Längta kan jag göra efter oxfile och rött vin, men jag behöver även min egen linssoppa och vatten. Jag behöver ringa, smsa, mejla och ha kontroll men jag måste tillåta mig själv att längta och undra... Jag måste arbeta över, men jag tillåter mig också sovmorgon med långfrukost med änglarna.
Detta var alltså min leva livet lite långsammare helg. Jag har gått långsammare, ätit långsammare, tänkt långsammare. För vila är halva livet och du må tro jag är peppad nu!!!

Med värme, kärlek och sug i blicken
Anna

Inga kommentarer: