Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 2 februari 2010

Det är mycket snö nu...

Nu är det tungt. Snöigt. Halt. Otryggt. Mörkt. Kallt. Blåsigt. Och massor med mera snö väntas... Det känns jätte långt till krokus och kortbyxor. Långt till mysiga ljusa kvällar. Det enda jag vet är att jag alltid tar mig igenom detta mörker, det finns inte så mycket att välja på helt enkelt. Ja jo det skulle ju vara ett hus i södra Europa. Skall jag/vi flytta dit då? Till den där soldränkta byn och springa i kortbyxor året runt, utan halka, snö, blåst och regn blir mitt/vårt liv fulländat då? Eller blir det mättat?
Jag tror att i motståndet så växer styrkan. I alla misslykanden så gror framgången. Kontraster förhöjer. Inte sant? Men ändå är det så lätt dessa dagar då snöstormen drar in över skåne och trafik kaos råder att klagg och klaga och klaga.
Jag tror att man måste våga ta striden och rida ut stormen (vad det än må vara). Njuta av det man kan göra med snön eller de möjligheter som ligger framför en för glöm aldrig att livskraften är störst!!! Så fortsätt därför alltid att dansa i de livsrum som det lyser i.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: