Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


söndag 23 januari 2011

CoYo

Idag får jag inte springa. Jag måste vila... men min kropp vill ut... Svårt att motstå att lyssna på kroppen... Men jag vet att jag måste ta det lugnt med löpningen en dag för att ladda batterierna. Så, så får det bli!

Men jag skall istället köra igenom min nya CoYo klass inför kommande helgs The NIKE Blast med musik... spännande. Faktiskt lite pirr i magen. Så träning blir det men på att annat sätt. Core med basen och ursprung från min älskade Yoga. Utmanade positioner, roliga positioner, twistade positioner och alla med fokus på Navelchakrat - Manipurachakra!
Detta chakra är extremt komplext. Det är ur detta chakra vår moraluppfattning föds och från vilket vi hämtar mod att stå upp för det vi tror på! När chakrat är i balans vilket vi stävar efter att få i klassen blir vi skarpsinniga, diciplinerade och bestämda. Och vi vågar då möte livets utmaningar med mod! YES 2011 here WE come!!!

Med värme
Anna

2 kommentarer:

helena sa...

Igår var jag på styrkeyoga för första gången på Gerda. Speciellt, men skönt för kropp och hjärna. Känner mig verkligen som en nybörjare och förstår inte allt med chackran och andning och hälsningar, men jag ska försöka, för det gav en fin känsla! Helena

Linda Vängbo sa...

Vilken underbar idé som klassupplägg! Det låter jättespännande. Jag önskar verkligen att jag hade varit i Stockholm nästa helg och fått prova! Jag önskar dig all lycka på klassen och att det blir ett inspirerande konvent.
Sköt om dig.