Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


söndag 23 januari 2011

Fred

Det finns människor som ruskar om ens själ.
Som väcker något.
Som betyder något.
De kryper in i hjärtat och stannar där för evigt.
De har en speciell plats.
Det finns människor som så fort man blundar
kan se deras bild på näthinnan.
Det finns människor som man känner så enormt
mycket för redan efter några minuter.
Varför är det så?
De människorna är speciella.
De är fina människor.
Man känner samhörighet.
Man dansar till samma musik.
Man delar samma energi.
Kärleken, tilltron och närvaron är och förblir villkorslös.
Fint
Fred en fin gammal man var en av dessa människor i mitt liv.
Trots ett kort möte kände jag så enormt för denna gamle man.
Men nu har han lämnat jordelivet och är en ängel.
Änglar finns!
Tro mig.
Jag känner och vill tro på det.
Vi ses!
Kärlek occh värme till Dig Li och Dina döttrar.
Ni finns i mina tankar dessa svåra dagar.
Med värme
Anna

Inga kommentarer: