Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


fredag 21 januari 2011

Jag har lärt mig att släppa taget

Min absolut största brist har under många år vait ORO. Sååå jobbigt. Om ni bara visste? Vilken energi tjuv oro är. Jag har faktiskt oroat mig för allt möjligt. Stort som smått och jämt och ständigt, men yogan har hjälpt mig att våga släppa lite på taget och och lita på att allt är som det skall vara.

Jag gör saker nu med mer engageman. Ja jösses när jag tänker tillbaka några år har jag i vissa stunder skitit i vilket bara det går över fort... TRIST inställning (livet är för kort och dyrbart för att tänka och verka så) ! Men nu strävar jag att vara djärvare och litar därför på att mina resultat kommer. Tålamod.

Förr fastnade jag ofta i "tänk om" i alla mina negativa tankar. Meditationen har dock hjälpt mig att se just vad som händer i en situation, inte allt runtomkring. En liten fjäder kunde nämligen snabbt bli en hel hönsgård.
Tröttsamt, för negativa tankar, känslor och framför allt rädslor förbrukar massor med energi. Energi som jag behöver för att orka gå vidare, till nästa dag, nästa år och resten av mitt liv.
Jag stävar efter att se mitt liv som det är.

Vad är din strävan?

Med värme
Anna

Inga kommentarer: