Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 29 mars 2010

På tåget

Jösses det enda jag vill göra var att sova några extra timmar på tåget i morse från min älskling i STHLM hem till jobbet i Lund. Tåget gick 06.21 ... och ja med tidsomställningen var den ju 05.21. Klockan ringde alltså 04.30... (05.30) och jag jobbar till 21.00 på måndagar.... så jag behövde de där exta timmarna på tåget. På med iPoden och meditaionsspåret, sen zzzz. Men vad händer i Avesta - jo en tokig kvinna i sina bästa år (alltså lika gammal som jag ...hihi) slår sig ner. Tåget är fullt. Jag försäker sova vilket 95 % av medresenärerna också gör, men nej! Hon skall prata i mobilen och det verkar vara super viktigt för henne att vi hör vad hon säger.... "Varför kan du inte erkänna att du tycker om mig?!" Ååå jag vill inte höra detta. Jag vill bara inte bli påtvingad hennes intimitet. Hon gick över min och alla andra i den kupens gräns. Varför? Högmod?

Med värme
Anna

Inga kommentarer: