Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 16 mars 2010

Tacksamhet

Å jag är så tacksam för mitt liv, min hälsa, mitt lilla hus, min gulliga trädgård, mitt jobb, mina systrar, min härliga älskade man, mina föräldrar, mina söta vänninor och mina underbara änglar. Ni får mitt hjärta att sjunga.
Men vissa dagar är allt så mycket mer! För ibland händer de mest fantastiska små saker i mitt liv och det känns då som om mitt hjärta håller på att spricka av tacksamhet. Och idag var en sån dag! Det som hände var bara en vardagshändelse, men den betydde så mycket just då... min lille Egon är ute på gården på dagis och jag kommer för att hämta honom efter jobbet. Lite trött är jag allt. Men när Egon ser mig lyser hela han upp och han kommer rusande mot mig och slänger sig om min hals och kramar mig hårt och säger "Mamma jag älskar dig!" Wow min älskade son om du bara vissst hur obegränsad min kärlek är till dig. Jag älskar dig in i netehgive!
Så tack Egon för att du kom till mig - du är en gåva!

Med värme och tacksamhet över livet
Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Anna ibland finner jag inga ord för vad som händer inom mig när jag läser dina ord..Jag är så tacksam för att jag fått lära känna dig och får ta del utav dina otroligt vackra tankar. Du ger mig en sådan styrka i min vardag.Det var underbart att läsa samt att jag behöver påminna mig själv om att lyckan och kärleken finns inom mig och inte genom att få den utav han som ännu inte kommit in i mitt liv. Kärlek till dig, kram Peggy

Stillaeftertanke sa...

Älskade fina Peggy! Så fint av dig att dela med dig, det värmer mitt hjärta sååå. Tack tack tack för att du ger av din värme och din kärlek. Life is about giving. Kärlek till dig. Karm Anna