Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 24 mars 2010

Vad föder livsglädjen?

Varför är det så att vissa personer/saker/händelser/möten suuuuger energi ur en medans andra/annat föder ens drivkraft och livsglädje? Men men det handlar om livets gång och det gäller bara att förstå och reflektera vad/vem/vilken som ger och vad som suger ur musten ur en.
Jag tycker att jag kommit en bit på vägen men chockas då och då av min omgivning.... det är få som håller i längen som pappa brukar säga.
Det jag själv vill verka för är att första tanken skall vara positiv, jag tror nämligen stenhårt på att dagen blir bättre/härligare/mer kärleksfull/gladare/finare och naturligtvis mer harmonisk med den positiva och glada inställningen.

Saker som föder min livsglädje är:
1 Mina änglar - tack för att ni kom in i mitt liv, för livet fick plötsligt mening!
2 Min man - som tror och älskar mig in i döden - tack för att jag fick en ny chans i livet tillsammans med dig!
3 Mina fina fina underbara systrar - utan er hade jag inte varit det jag är idag.
4 Min mor och far - tack för att ni alltid tror på mig och stöttar.
5 Mina vänninor - gha ja vad hade livet varit utan er....?
6 Deltagarna på mina pass - om ni bara visste hur lycklig och priviligerad jag känner mig efter varje pass.
7 Min trädgår här hittar jag lugn och samlar kraft.
8 Min yoga - jösses vad jag lärt mig mycket om mig själv och om livet på min matta.
Vad/vem föder din livsglädje?

Med värme och kärlek och tron på livet
Anna

2 kommentarer:

Alexandra sa...

En del... men du och Jenny står helt klart med på den listan!
/Alexandra

Stillaeftertanke sa...

Men du vad glad jag blir. Vad fin du är som delar med dig. Tack! /Anna