Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 21 september 2010

Kom igen nu!

Kom i form! Hösten är här och träningen har börjat för länge sedan... Det är dags att tag tag i träningen så att inte mörkret, soffan, TVn och det goda varma theet eller vinet tar över.
Livet här på hallen är i fullgång det känns ibland som om jag arbetar i en myrstack. Alla jobbar på frenetiskt. Passen rullar på och veckorna går fooort! Och nu är det mindre än 8 månader kvar till GÖTEBORGSVARVET 2011. Hihihi jag är som sagt redan anmäld och därmed några steg närmare.
Men att vara eller bli en bra halvmarathon kräver tålamod att tro på sin träning, även när man är trött, det är kallt, det är mörkt, det blåser, det regnar och inte förvänta sig snabba resultat. Så därför mina vänner börjar vi på allvar redan nu. Att bli en bra löpare är ett hårt arbete och ofta lite långtråkigt arbete. Och det kan vara smått tröttsamt, men det kan även vara helt sagolikt underbart! Så därför gör vi nu detta tillsammans under dessa månadre.
Jag kommer därför att skriva om mina mål, mina resultat samt mitt träningsupplägg och de erfarenheter jag samlar på mig för att du skall finna inspiration att orka ut och hitta den där glädjen i löpningen som jag föddes med i mitt hjärta. Jag hoppas dessutom att vi ses på en startlinje snart, eller att du delar med dig av dina erfarenheter och dina mål här på min blogg.

Med värme och spring i benen
Anna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu kööööör vi!!!

Stillaeftertanke sa...

Lovely!!!

Helena sa...

Tricket med höst/vinterträningen är ju att ha gjort en plan för träningen och sedan "bara" ta sig ut och köra, oavsett om det är snöstorm, beckmörkt eller regnar småspik (eller en härlig kombo :-) ) Ju tuffare förhållanden, desto nöjdare med sig själv är man efteråt.