Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 20 september 2010

Kvällsprommenad

Det är sällan mycket sällan som jag går ut och går en sväng på kvällen (jag är ju mer en morgon löpare...), men ikväll behövdes det! Tankarna från gårdagens val och tusen andra tankar och känslor behövdes luftas.
Jag tillåter mig ofta att uppskatta vilken dyrbar upplevelse det faktiskt är att bara gå här på Jorden. Att bara få vara i naturen ger mig lugn, styrka och trygghet.
Skogen hemma i Umeå , fjället, vidderna uppe i stugen i Hemavan var mina platser som fyllde mig med ny kraft och styrka i ungdomens år att orka gå vidare 1 timme, 1 dag, 1 år och resten av mitt liv. Men efter jag flyttat till Skåne fyller nu havet och till viss del vår vackra underbara Bokskog denna funktion.
Om jag skulle berövas den möjligheten vet jag faktiskt inte vad jag skulle göra, jag tror jag skulle göra allt som stod i min makt att ta den tillbaka.
Att gå eller springa på Jorden i meditation, ger och har alltid gett mig möjligheten att fullt ut inse och njuta av det enkla.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: