Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 30 september 2010

Lidingölopper 2011

Sitter på tåget upp till Sthlm och planerar helgens löparrundor i skogen på Lidingö. En i morgon och en på lördag. Söndag är det vila.
Det kommer att bli helhärliga pass. I morgon backträning på underbara Lidingöspåret där jag hoppas på en bra tid på milen och på lördag ett lugnare längre pass. Visserligen kände jag mig slut och mör i benen på dagens step men hoppas på pigga ben i morgon.
Frågan är inte om jag kommer att springa Lidinöloppet 2011 utan vilken distans. 30 km på lördagen eller 10 km för tjejer på söndagen? Jag har aldrig sprungit 30 km bara 10 km så det lutar åt det av ren nyfikenhet, men jag är bara så rädd att gå sönder i dg knäna. Vad tycker du?

Med värme
Anna

4 kommentarer:

Alexandra sa...

OJ, svår fråga där till dina läsare :P

Ja, jag vet ju att du är hur vältränad som helst, och att du sprinegr mycket - men som du säger är kanske 30 km lite mycket om man aldrig sprungit det tidigare.

Men kör på det som känns förnuftigast!? Låter kanske trist, men eftersom du själv tvekar kanske det är bäst att springa 10 km ändå.


Och eftersom du är en tävlingsmänniska kan du få en treat av mig - slå min tid (eller du kanske redan springer fortare än den :P) 40.50 min.

Anna (Orka mera) sa...

Om knäna vill, kör på hela. Det är en grym utmaning och en enorm tillfredsställelse efteråt. Längtar redan till nästa år!

Helena sa...

Du har väl sprungit halvmaror tidigare? Klarar knäna dem borde inte LL vara något problem. Underlaget är ju också rätt skonsamt om man jämför med asfaltslopp. Jag körde 30 km för tredje gången i år och jag kommer att stå på startlinjen nästa år också.

Stillaeftertanke sa...

Hahaha Alex du kan inte jämföra 10 km asfalt och raksträcka med 10 km terräng och backar...
Men jösses vad sugen jag är på 30 km... men jag behöver ju min aknän i mitt jobb så jag kan inte offra dem, men tror jag skall träna för det.
Tack för alla kommentarer och pepp och imorgon kör vi igen..
Kram