Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 7 september 2010

Regelbunden meditationsträning...

...gör mig mindre upprörd. Jag märker själv hur jag faktiskt blir mindre arg än för 10 år sedan och att jag med det behåller min egen energi. Kan inte fler testa detta, snälla?
Men igår blev jag arg - riktigt super duper arg. Skulle kunna lyft en bil med all den kraft och energi det gick åt att bli såååå arg. Men jag använde mig av min andning för att hitta hem igen, den för mig nämligen alltid tillbaka till verkligheten när tankarna hoppar iväg som en galen liten apa.... Efter det blev jag trött och somnade redan 22.05. Och idag är en ny dag där jag istället tar tag i problemet.... hihihi känns uppfriksande:-)

Med värme
Anna

Inga kommentarer: