Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 29 september 2010

Löften?!

Nyårslöfte, vårlöfte, äktenskapslöfte men finns det ett höstlöfte?
Har du något löfte?
Jag har - Älska mer!!! (....hihihi på alla plan... så klart)
Nu skall jag lära mig älska backarna!
Jag har som många andra ett litet mentalt motstånd mot backlöpning. Vilket är lite konstigt för det är ju sååå effektivt.
Så till helgen som spenderas med mina änglar hos mitt hjärta i STHLM skall jag återigen få njuta alla härliga backar längs Lidingöspåret. Jag skall helt enkelt bejaka varje backe och besegra dem med en klassisk "armarna över huvudet" gest på toppen.
Jag vet ju att backar gör en starkare och rumpan får dessutom en sin lilla dos.
Det jag skall fokusera på är att ju brantare lutningen blir desto mer skall jag lyfta knäna och trycka ifrån vid varje steg. Det starka frånskjutet och höga knälyftet ökar löpstegets längd vilket kommer att ge en positiv inverkan på min fart. Tror faktiskt att jag skall försöka maxa på milen i helgen... Pirrrr!!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: