Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 15 september 2010

Yogan idag...

...var bara helt underbar!!!
Jag glädjs så varje onsdag över dessa ihärdigt konsekventa drygt 40 deltagare som varje onsdag i ur och skur dyker upp och rullar ut sin matta och gjort det snart i 6 år. Så många känslor och värme pumpar runt och fyller det rummet till bredden under denna timme. Jag är otroligt tacksam och överlycklig att de vill dela sin tid med mig. Tack kära ni!
Denna termin skall vi leka loss lite på riktigt. Hihihi... känns pirrigt! Förra onsdagen roterade och twistade vi kroppen i alla möjliga och omöjliga positioner för att lossa energin i ryggraden. Love!
I dag var det dags för flöde, flöde, flöde, styrka, styrka, styrka och sedan STILLHET genom YinYogans magiska kraft. Jösses där låg alla helt stilla i bla Paschimottanasana. Helt stilla i 8 minuter. Vi andades varsamt, slappnade av, vi led, vi njöt, vi förälskade oss, vi boade in oss i våra kroppar och vi släppte taget. Det var så avkopplande, tänk att bara få ägna sig åt en sak fullt ut och då i djup koncentration tillsammans med liksasinnade, jag lovar energin i rummet var glasklar. Det som var utanför det rummet bleknande bort och andra insikter träffade oss - magi!

Med värme
Anna

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Det låter som ett hallelujahmoment in real. Sjukt häftigt!

Anonym sa...

om det fanns en "gillar knapp" så trycker jag på den nu!
Lotta

Stillaeftertanke sa...

Alex, ja yogan är kärlek!
Hihihi Lotta uppskattar gillarknappen gör jag ju.
Kram