Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


lördag 7 januari 2012

Hemma

Jag älskar att komma hem. Jag älskar att resa.
Jag trivs hemma. Jag trivs borta.

Jag älskar högt att få sätta nyckel i låset till mitt gula slott och att få krypa under täcket och sova i min underbara säng. Och jag älskar att dricka mitt goda morgonkaffe läsandes SydSvenskan.

Jag längtar till mitt jobb och alla deltagare och kollegor. Jag har ju det bästa!

Jag ser även mycket framemot alla fantastiska planer, fester, resor, retreats, utbildningar och utmaningar som 2012 erbjuder. Hihihi återkommer eftersom ang allt detta såklart.

Och jag längtar efter mina vänner och min familj jag har här hemma. Snart stundar en Sporthelg hos storasyster i Jönköping bl.a. Ja, jag riktigt längtar efter att få sätta tänderna i 2012.

Så nej det är inte svårt att efter en månad i Thailand landa här hemma.
Jag vet ju att kan vi kan ha båda. Lyxigt? Japp!

Det är bara lite ovant i början... torr luft, grå himmel, höger trafik, kallt, inga flipp flopps, inga nudlar, ingen Chang, inga lösa hundar på morgon joggen, ingen kokosnöt till lunchen, ingen som säger nooo haaaaaave, ingen prutning, inga solmogna frukter, inget badande i vattenfall i djungeln, inget glasklart ljuvligt varmt saltvatten hav att bada i, ingen pina på stranden, ingen fruitshake, inga geccos, ingen läsa bok på stranden och kanske somna en liten stund, ingen massage ( för 300 Bhat)
Men allt har sin tid och nu är jag hemma.

Det som är sämst med att komma hem är att jag skildes från älsklingen på Kastrup och efter så lång tid ihop blir det toktomt. Men så är det att vara särbos. I mitt hjärta är du alltid hos mig älskling!




Med värme
Anna

Inga kommentarer: